Ενημέρωση Ενημέρωση

« Πίσω

Ενέργειες του Δ.Σ.Θ. για το Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων

Θεσσαλονίκη, 26 Μαρτίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Θέμα: Ενέργειες του Δ.Σ.Θ. για το Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων

Μετά την αιφνίδια μερική διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που έγινε την Παρασκευή 26.3.2010 από την πλευρά της ΔΕΗ στο κτίριο («ξενώνα») του ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ (Φιλίππου και Σιατίστης γωνία) που στεγάζει 38 άτομα (άνδρες και γυναίκες ενηλίκους, βρέφη, παιδιά) , ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Μανόλης Λαμτζίδης, επισκέφθηκε το Σάββατο 27.3.2010 τους χώρους του «ΞΕΝΩΝΑ» για να ελέγξει τις συνθήκες της παραμονής τους εκεί, όπως είχαν διαμορφωθεί τελικά, αλλά και τις προοπτικές.
Όπως διαπίστωσε συνομιλώντας με τους ίδιους, αλλά και με εθελοντές που τους ενισχύουν καθημερινά, οι αλλοδαποί συμπολίτες μας συντηρούνται χάρη στις δράσεις αλληλεγγύης ορισμένων συλλογικοτήτων (ιδιαίτερα της «Αντιρατσιστικής Πρωτοβουλίας», στη στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος  τους εξασφαλίζει ορισμένα γεύματα, του Δικηγορικού Συλλόγου, ο οποίος ενέκρινε τη δωρεάν διάθεση πετρελαίου για το επόμενο διάστημα και ορισμένων ιδιωτών.
Γίνεται μνεία ότι την Τρίτη 23.3.2010 είχε προηγηθεί με πρωτοβουλία του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων της πόλης μας με σκοπό την εξεύρεση μόνιμης λύσης στο πρόβλημα.
Στη σύσκεψή παραβρέθηκαν ή ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση οι εκπρόσωποι της ΜΚΟ «Κοινωνική Αλληλεγγύη», η οποία είχε την ευθύνη της λειτουργίας του «ξενώνα», αλλά ανέστειλε τη δράση της επικαλούμενη οικονομικούς λόγους, και δήλωσε αδυναμία συνέχισης της σχετικής δράσης ,  η «Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία», η οποία στηρίζει σε καθημερινή εθελοντική βάση τους αλλοδαπούς συμπολίτες μας,  η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, η  δημοτική σύμβουλος κα Ελένη Αγκαθίδου  και η κυρία Χρύσα Αράπογλου , βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης, - δια εκπροσώπου-  η οποία και  στις 16.2.2010 είχε  σχετική ΕΡΩΤΗΣΗ απευθυνόμενη στην Υπουργό Υγείας και Απασχόλησης, αλλά δεν είχε λάβει απάντηση.
Στην ΕΡΩΤΗΣΗ η κυρία Αράπογλου επισημαίνει:
«Το Κέντρο αυτό αποτελεί τη μοναδική δομή φιλοξενίας προσφύγων στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία φιλοξενεί καθημερινά κατά μέσο όρο περισσότερους από 60 ανΘρώπους, σε ένα κτίριο που ομολογουμένως δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για την άνετη διαμονή τους.
Για τη λειτουργία του Κέντρου απαιτούνται περίπου 400.000 ευρώ το χρόνο, ποσά που καλύπτονται κατά κύριο λόγο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και κάποιους χορηγούς. Το Τελευταίο όμως διάστημα δημιουργήθηκαν προβλήματα στη ροή της χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η κάλυψη των εξόδων της δομής…» και στη συνέχεια απευθυνόμενη στην αρμόδια Υπουργό αναρωτιόταν:
«…1.Θα συνεχιστεί η λειτουργία του μοναδικού σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα Κέντρου Υποδοχής Προσφύγων και Αιτούντων Άσυλο Θεσσαλονίκης;

2. Αν ναι, πώς θα καλυφθεί ο ετήσιος προϋπολογισμός λειτουργίας του ύψους
5Ο.000 ευρώ … και βεβαίως πώς θα βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης των  φιλοξενούμενων;

3. Αν όχι, ποια λύση Θα βρεθεί για τους σημερινούς 70 περίπου (ήδη σήμερα 38)  φιλοξενούμενούς του; Ποιος φορέας Θα αναλάβει την υποδοχή προσφύγων στο μέλλον, καθώς η Βόρεια Ελλάδα δέχεται έναν σημαντικό αριθμό αιτούντων άσυλο;
Επίσης, στις  28-01-2010,  κατατέθηκε από τους βουλευτές  κ.κ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Ηρώ Διώτη, Φώτη Κουβέλη , Τάσο Κουράκη,  Νίκο Τσούκαλη ΕΡΩΤΗΣΗ απευθυνόμενη στους κ.κ.. Υπουργούς Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στην οποία διατυπώνουν τις παρακάτω σκέψεις:
«Κλείνει οριστικά, το επόμενο διάστημα, με απόφαση της Διοίκησης του Κέντρου Υποδοχής Προσφύγων και Αιτούντων Άσυλο της Θεσσαλονίκης ο Ξενώνας του, η μοναδική δομή φιλοξενίας προσφυγικών οικογενειών και ανήλικων προσφύγων που είχε απομείνει στην πόλη. Ο ξενώνας λειτουργεί από το 2000 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία της ΜΚΟ ''Κοινωνική Αλληλεγγύη'', συνεργαζόμενος με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες χρηματοδοτούμενος από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων, το Υπουργείο Υγείας και διάφορους χορηγούς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Στη διάρκεια της δεκαετούς λειτουργίας του παρείχε φιλοξενία, σίτιση, νομική βοήθεια, ψυχολογική στήριξη και συμβουλευτική σε θέματα εκπαίδευσης σε πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, αδέλφια χωρίς γονείς και ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες. Το Κέντρο με τις δράσεις του ενίσχυε την επικοινωνία μεταξύ των προσφύγων και παράλληλα συνέβαλλε στην ομαλή κοινωνικοποίησή τους στην ελληνική πραγματικότητα.
Παρόλα αυτά τα φαινόμενα κακοδιοίκησης, η οικονομική αδιαφάνεια και κακοδιαχείριση, οι τεράστιες ελλείψεις πόρων και υποδομών και η αρνητική αντιμετώπιση των φιλοξενουμένων προσφύγων αποτελούν πραγματικότητα αλλά δεν μπορούν να αποτελούν άλλοθι για τη διακοπή της λειτουργίας του…»
και συνεχίζουν
«Επειδή:
Σύμφωνα με την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία - και συγκεκριμένα το ΠΔ 220/2007 και την Οδηγία 2003/9 ΕΚ σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο - το ελληνικό κράτος δεσμεύεται να παρέχει στέγη σε κέντρο φιλοξενίας ή άλλο χώρο σε όλους τους αιτούντες άσυλο οι οποίοι δεν διαθέτουν στέγη ή επαρκείς πόρους (άρθρο 6 παρ. 2 ΠΔ 200/2007). Επίσης σύμφωνα με την παρ. 5 της εγκυκλίου 5401-1-261100/23.03.2008 του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την εφαρμογή του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης διαθέτουν τους αναγκαίους πόρους για την κάλυψη των υλικών συνθηκών. Εξασφαλίζουν δε ξενοδοχείο ή άλλον κατάλληλο χώρο, όταν κατ' εξαίρεση δεν υπάρχει δυνατότητα στέγασης σε Κέντρο Φιλοξενίας.
Οι ευθύνες για τα παραπάνω βαρύνουν τόσο την υπεύθυνη ΜΚΟ, που είχε αναλάβει αποκλειστικά τη διαχείρισή του, όσο και το Δήμο Θεσσαλονίκης που διατεινόταν ότι στήριζε τον ξενώνα αλλά τώρα ισχυρίζεται ότι δεν έχει καμιά σχέση του οποίου αποτελούσε τη μοναδική δράση για τους πρόσφυγες της πόλης.
Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης επέδειξε ολιγωρία για τις καταγγελίες και αδιαφορία για τη λήψη μέτρων με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου.
Η πολιτική προστασίας των προσφύγων πρέπει να ασκείται με ανοιχτούς χώρους υποδοχής, με παρέμβαση της κοινωνίας, των φορέων, με κρατική χρηματοδότηση, κοινωνικό έλεγχο και όχι με στρατόπεδα συγκέντρωσης, ναρκοπέδια και συνοριοφυλακές.
Η ποινικοποίηση και η βία εναντίον των προσφύγων δεν μπορεί να αποτελεί την πολιτική ενός ευνομούμενου κράτους.
Η υπόσχεση στις οικογένειες, που φιλοξενούνται σήμερα, της κατ' άτομο χορηγίας των 120 ευρώ για τρεις μήνες, ώστε να νοικιάσουν διαμέρισμα φαντάζει κοροϊδία σε σχέση με τις πραγματικές τους ανάγκες…».
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
1. Ποια μέτρα θα λάβουν για την εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου και την ενίσχυση των δράσεών του, ώστε να καλύπτει αποτελεσματικά τις επείγουσες ανάγκες των προσφύγων;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να αποτραπεί η έξωση των δεκάδων φιλοξενούμενων, οι οποίοι, χωρίς να ρωτηθούν, καλούνται να εγκαταλείψουν τον χώρο τους;
3. Ειδικότερα για τους ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες, και για τις οικογένειες που θα επιλέξουν να φύγουν από τον ξενώνα ποια μέτρα θα ληφθούν για την στήριξή τους στην ανεύρεση στέγης, εργασίας και σχολικού περιβάλλοντος».

Η κυβέρνηση και σε αυτή την ερώτηση ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ δεν απάντησε.
Στο μεταξύ επιστολή , με την οποία προσφέρεται για ανεύρεση λύσης απέστειλε προς το ΔΣΘ και το «Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες», στην οποία δήλωνε τα ακόλουθα:
«… Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
1)    Το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο υποχρεώνει την Πολιτεία να παρέχει στον αιτούντα άσυλο υλικές συνθήκες υποδοχής, που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων και στέγαση, καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ασύλου. Δυστυχώς, αν και έχουν γίνει κάποια βήματα αναφορικά με τη στέγαση ασυνόδευτων ανήλικων και οικογενειών, η κατάσταση εξακολουθεί να απέχει από αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως στοιχειωδώς ανεκτή. Χρέος όλων μας είναι να υπενθυμίζουμε συνεχώς στην ελληνική Πολιτεία τις στοιχειώδεις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις της.
2)    Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, κατά το έτος 2009, στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης, υποβλήθηκαν 629 αιτήματα ασύλου, ενώ άλλα 615 είχαν υποβληθεί το 2008. Το γεγονός αυτό καθιστά κατά τη γνώμη μας απαραίτητη την ύπαρξη οργανωμένων στεγαστικών δομών στην πόλη.
3)    Το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες υποστηρίζει την περίοδο αυτή τον πληθυσμό του ξενώνα, μέσα από κονδύλι που έχει διαθέσει για τον σκοπό αυτό το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και σύμφωνα με τις εντολές του. Όμως, η ελάχιστη και τμηματική επιδότηση που δίνεται στους αιτούντες άσυλο, έχει διάρκεια τριών μηνών, ενώ δεν υπάρχει εικόνα για το τι πρόκειται να γίνει μετά.
4)    Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητη την ύπαρξη όχι ενός, αλλά περισσότερων χώρων στην πόλη, οι οποίοι θα λειτουργούν κάτω από την εποπτεία της Πολιτείας. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να συμβάλουν η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μέσω του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ασφαλώς η Αυτοδιοίκηση.
5)    Αναφορικά με τα της καθημερινής λειτουργίας του ξενώνα, η άποψή μας είναι πως υπεύθυνη για αυτήν θα πρέπει να είναι υπηρεσία της Πολιτείας ή της Αυτοδιοίκησης ή εναλλακτικά, κάποια από τις οργανώσεις με εμπειρία που δραστηριοποιούνται στο πεδίο, με την απαραίτητη υποστήριξη ομάδων πολιτών. Αυτό όμως είναι το επόμενο στάδιο, στο οποίο είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε όταν η συζήτηση στραφεί προς τα εκεί…»
Επίσης επιστολή απέστειλε και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος ζήτησε  να ενημερωθεί  για τον τρόπο με τον οποίον θα μπορούσε το Κ.Θ.Β.Ε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.Θ. δήλωσε ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης σε καθαρά ανθρωπιστική βάση θα παρέχει στήριξη στους 38 αυτούς αλλοδαπούς συμπολίτες μας, οι οποίοι είναι «θύματα» λανθασμένων ενεργειών, ή κακών προγραμματισμών και εν τέλει της αδιαφορίας της πολιτείας, η οποία έχει και την τελική ευθύνη για την εξασφάλιση όρων παραμονής των προσφύγων σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους. Συνεχίζοντας δήλωσε:
Στην υπόθεση εμπλέκονται διάφοροι φορείς, ο κάθε ένας από τους οποίους σήμερα αποποιείται των ευθυνών του , κοινώς «σηκώνει τα χέρια ψηλά», με συνέπεια ενόψει των δηλώσεων του Δημάρχου Θέρμης κυρίου Θεόδωρου Παπαδόπουλου ότι είναι αναγκασμένος να εκτελέσει εξωστική απόφαση σε βάρος τους - καθώς δεν έχουν πληρωθεί στο Δήμο Θέρμης ιδιοκτήτη και εκμισθωτή του κτιρίου  από την «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» «ενοίκια έξι χρόνων και το ποσό έχει φτάσει τα 700.000 ευρώ», όπως δήλωσε πρόσφατα ο Δήμαρχος-  με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν αυτοί οι άνθρωποι, να μείνουν «στο δρόμο».
Εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, εάν συνεχίσει να αδιαφορεί η πολιτεία, η κατάσταση αυτή θα εξελιχθεί σε «ανθρωπιστική βόμβα» και θα αφήσει ένα ανεξίτηλο μελανό στίγμα στην ανθρωπιά μας και στον πολιτισμό μας. Και τούτο έχει ιδιαίτερη σημασία ενόψει των γιορτών του Πάσχα. Θα ανεχθούμε 38 άτομα -μεταξύ των οποίων βρέφη και παιδιά - να βρεθούν στο δρόμο, όταν η νομοθεσία επιτάσσει να εξασφαλίζεται από τη φιλοξενούσα χώρα στους πρόσφυγες κατάλυμα και στοιχειώδεις συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης;»
Στη συνέχεια (Δευτέρα, 29.3.2010) ο Πρόεδρος του ΔΣΘ απέστειλε επιστολή στην Υπουργό ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, στην οποία ανέφερε τα ακόλουθα:
Κυρία Υπουργέ,
Σας είναι γνωστό ότι σήμερα στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων, που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης , διαβιούν 38 άτομα, όλοι αλλοδαποί (άνδρες, γυναίκες, βρέφη και παιδιά) που διαθέτουν νόμιμα παραστατικά, και των οποίων η παραμονή και διαβίωση σε αυτό ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ διότι επίκειται εκτέλεση εξωστικής απόφασης του Δήμου Θέρμης , ιδιοκτήτη και εκμισθωτή του κτιρίου, καθώς η ΜΚΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ», που είχε την ευθύνη λειτουργίας του Κέντρου έχει αποχωρήσει, ανέστειλε τη δράση της και αρνείται να συνεχίσει την ανάμιξή της στην υπόθεση αυτή, και οφείλει σύμφωνα με τις δηλώσεις του Δήμαρχους Θέρμης («ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», φύλλο του Σαββάτου, 27.3.2010) μισθώματα για έξι χρόνια, που ανέρχονται στο ύψος των 700.000,00 ευρώ!
Αναρωτιέμαι, κυρία Υπουργέ, τι συνέβαινε όλα αυτά τα χρόνια;
Και αν, σε κάθε περίπτωση, κάτι «δεν πήγαινε καλά», οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι αυτοί οι 38 αλλοδαποί συμπολίτες μας. Αν δεν παρέμβετε άμεσα, αυτοί θα βρεθούν στην κυριολεξία «στο δρόμο»! Και τότε, τι θα απογίνουν τα βρέφη και τα παιδιά; Ποιος θα αναλάβει την περίθαλψή τους;
Κυρία Υπουργέ,
Σας θέτω υπόψη, επειδή, πρέπει να αναζητούμε άμεσες και ρεαλιστικές λύσεις το έγγραφο- επιστολή του Ελληνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες, σύμφωνα με το οποίο:
«…. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
1)    Το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο υποχρεώνει την Πολιτεία να παρέχει στον αιτούντα άσυλο υλικές συνθήκες υποδοχής, που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων και στέγαση, καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ασύλου. Δυστυχώς, αν και έχουν γίνει κάποια βήματα αναφορικά με τη στέγαση ασυνόδευτων ανήλικων και οικογενειών, η κατάσταση εξακολουθεί να απέχει από αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως στοιχειωδώς ανεκτή. Χρέος όλων μας είναι να υπενθυμίζουμε συνεχώς στην ελληνική Πολιτεία τις στοιχειώδεις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις της
2)    Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, κατά το έτος 2009, στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης, υποβλήθηκαν 629 αιτήματα ασύλου, ενώ άλλα 615 είχαν υποβληθεί το 2008. Το γεγονός αυτό καθιστά κατά τη γνώμη μας απαραίτητη την ύπαρξη οργανωμένων στεγαστικών δομών στην πόλη.
3)    Το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες υποστηρίζει την περίοδο αυτή τον πληθυσμό του ξενώνα, μέσα από κονδύλι που έχει διαθέσει για τον σκοπό αυτό το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και σύμφωνα με τις εντολές του. Όμως, η ελάχιστη και τμηματική επιδότηση που δίνεται στους αιτούντες άσυλο, έχει διάρκεια τριών μηνών, ενώ δεν υπάρχει εικόνα για το τι πρόκειται να γίνει μετά
4)    Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητη την ύπαρξη όχι ενός, αλλά περισσότερων χώρων στην πόλη, οι οποίοι θα λειτουργούν κάτω από την εποπτεία της Πολιτείας. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να συμβάλουν η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μέσω του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ασφαλώς η Αυτοδιοίκηση.
5)    Αναφορικά με τα της καθημερινής λειτουργίας του ξενώνα, η άποψή μας είναι πως υπεύθυνη για αυτήν θα πρέπει να είναι υπηρεσία της Πολιτείας ή της Αυτοδιοίκησης ή εναλλακτικά, κάποια από τις οργανώσεις με εμπειρία που δραστηριοποιούνται στο πεδίο, με την απαραίτητη υποστήριξη ομάδων πολιτών. Αυτό όμως είναι το επόμενο στάδιο, στο οποίο είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε όταν η συζήτηση στραφεί προς τα εκεί.

Με εκτίμηση,

Για το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες
Λάζαρος Πετρομελίδης
Διευθυντής
3)    Το «Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες» (ΕΣΠ) υποστηρίζει την περίοδο αυτή τον πληθυσμό του ξενώνα, μέσα από κονδύλι που έχει διαθέσει για τον σκοπό αυτό το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και σύμφωνα με τις εντολές του (σημείωση : αυτά χορηγήθηκαν  μόνο σε όσους αποχώρησαν ήδη ) . Όμως, η ελάχιστη και τμηματική επιδότηση που δίνεται στους αιτούντες άσυλο, έχει διάρκεια τριών μηνών, ενώ δεν υπάρχει εικόνα για το τι πρόκειται να γίνει μετά. Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητη την ύπαρξη όχι ενός, αλλά περισσότερων χώρων στην πόλη, οι οποίοι θα λειτουργούν κάτω από την εποπτεία της Πολιτείας. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να συμβάλουν η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μέσω του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ασφαλώς η Αυτοδιοίκηση.
4)    Αναφορικά με τα της καθημερινής λειτουργίας του ξενώνα, η άποψή μας είναι πως υπεύθυνη για αυτήν θα πρέπει να είναι υπηρεσία της Πολιτείας ή της Αυτοδιοίκησης ή εναλλακτικά, κάποια από τις οργανώσεις με εμπειρία που δραστηριοποιούνται στο πεδίο, με την απαραίτητη υποστήριξη ομάδων πολιτών. Αυτό όμως είναι το επόμενο στάδιο, στο οποίο είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε όταν η συζήτηση στραφεί προς τα εκεί…».
Επειδή κυρία Υπουργέ, ήδη έχουμε εισέλθει στο επόμενο στάδιο, στο οποίο το ΕΣΠ είναι διατεθειμένο να συμβάλει,
Επειδή,  μετά τη μερική διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος από τη ΔΕΗ λόγω ΑΝΕΞΟΦΛΗΤΩΝ λογαριασμών της ΔΕΗ (ύψους 15.000,00 ευρώ) – αλήθεια τι έγιναν τα κονδύλια,  τα οποία προϋπολογιστικά και απολογιστικά υποτίθεται ότι θα διατίθονταν γι΄ αυτό το σκοπό; - καθίσταται δύσκολη η παραμονή αυτών των ατόμων στον «ΞΕΝΩΝΑ».
Επειδή, μετά τη δικαιολογημένη από τη δική του πλευρά δήλωση του Δημάρχου Θέρμης κου Θεόδωρου Παπαδόπουλου ότι είναι υποχρεωμένος να ενεργοποιήσει άμεσα τη διαδικασία εκτέλεσης της εξωστικής απόφασης με συνέπεια την αποβολή 38 ατόμων και την έκθεση σε απρόβλεπτους κινδύνους.
Επειδή, η κατάσταση αυτή συνιστά προσβολή στην ανθρωπιά μας και στίγμα στον πολιτισμό μας , ιδιαίτερα ενόψει της εορτής του Πάσχα, ό,τι κι αν σημαίνει για τον κάθε ένα ή κάθε μία από εμάς
Επειδή, η κατάσταση είναι μία μικρή, αλλά όχι ασήμαντη, «ανθρωπιστική βόμβα», που δεν θα πρέπει να εκραγεί στα χέρια σας.
Σας καλώ να ενεργοποιήσετε όλους τους υπαρκτούς μηχανισμούς του Υπουργείου Σας προκειμένου να δώσετε άμεση και  βιώσιμη λύση σε ένα  υπο εξέλιξη ανθρώπινο δράμα , που διαδραματίζεται παράλληλα με το «ΘΕΙΟ ΔΡΑΜΑ» των ημερών μας και να δεχθείτε εκπροσώπους του Συλλόγου μας και των άλλων ενδιαφερόμενων φορέων  σε ακρόαση με σκοπό την εξεύρεση λύσης.

Με τιμή,
ΜΑΝΟΛΗΣ ΛΑΜΤΖΙΔΗΣ
Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης